2011's goda gärning!
2011-01-28 / 00:59:56 / Allmänt

hejsan hallå i stugan. suger på att skriva när det är jobbvecka för då händer det verkligen inget intressant i mitt liv! går mest runt som en zombie.. jobbar, åker hem, sover, går upp, åker till jobbet.. ja ni förstår.. haha det finns dessutom inte ens tid att skriva! men igår däremot var en ganska intressant kväll/natt. kom till centralen ca 5 i tolv på kvällen, på väg mot pendeln hittar vi en plånbok.. tar upp den och kollar igenom där finns allt från körkort till bankomatkort, leg, ja hela köret.. får fram killens namn, som dessutom bodde i göteborg(!) och letar upp hans nummer på internet. ringer och berättar den goda nyheten att vi hittat den. killen blir överlycklig och hade bara hunnit åka till skanstull så han skulle hoppa på första bästa tunnelbana tillbaka till centralen och få tillbaka sin plånka. tunnelbanan skulle vara framme i centralen om nio min.. vi kollar på klockan; vår sista pendel för kvällen går om 11 min. STRESS. det slutar iallafall med att killen kommer och erbjuder hittelön men vi sa att vi inte ville ha något:) jag hade varit överlycklig om någon faktiskt hittat min plånbok och gett tillbaka den med allt innehåll så:) vi missade sista pendeltåget och fick ta nattbuss(!!!!) den jäveln tog ca 1 timme och åkte på alla stockholms jävla bakgator kändes det som.. men än var inte äventyret över! väl på bussen så var det väl vi och fulla människor. framför oss sätter sig en kvinna som stinker så mkt sprit att man mådde illa och pratar i luren. jag och malin tittar på varandra.. det är något som inte stämmer.. vi kollar på kvinnan med telefonen.. hon håller lurjäveln upp&ner!!! HAHAHAHA. och märker det inte trots att hon tar ner den och kollar på den ca 3 gånger!!! jag är ganska fascinerad över att hon lyckades kommunicera överhuvudtaget.. hahahahah. sen när hon skulle lägga på så fattade hon fortfarande inte att luren var upp&ner så hon trodde att "lägga på" knappen var högtalaren :'D OHMY så vi skrattade alltså. sen var äventyret slut. ramlade in hemma runt 2.. tog oss alltså 3 timmar att komma hem från jobbet:p JESUS säger jag bara!
men kort och gott kan man ju säga att jag & malin har gjort 2011's goda gärning! minst sagt!

1 Kommentarer
caro - passion for passion:

fan vad fint gjort! :D <3



SKRIVET DEN: 2011-01-28 KL: 11:13:24 URL: http://car0.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: